Tiszta verseny

Fogyasztóvédelem

2016. augusztus 09. - KLART

Egy elmarasztalt gyógyszerreklám tanulságai

A múlt héten a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 150 millió forint bírságot szabott ki egy gyógyszernek minősülő, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatású krém reklámjai miatt az azt forgalmazó vállalkozásra.

Tovább

Következetesebb fellépés és szigorúbb büntetések várnak az adatvédelmi szabályokat megsértő adatkezelőkre az online marketing területén is

A webes tartalomszolgáltatók többsége jogsértő módon tárolja és használja a látogatók adatait, sokan szabálytalanul építik fel kampányaikat a közösségi oldalakon is. Az adatvédelmi szabályozás megpróbálja követni a technológiai újítások teremtette kihívásokat, ezért a 2018 májusában hatályba lépő uniós adatvédelmi rendelet bevezetése után tisztább feltételekre és szigorúbb büntetésekre számíthatnak az érintettek.

Tovább

Létezhet-e versenyjogilag kifogástalan, hatékony és a fogyasztók számára is vonzó vásárlásösztönző akció? – egy 40 milliós bírság tanulságai

A vásárlásösztönző akciók szabályozása olyan szigorú, hogy még a gondosan tervezett kampányok is súlyos kockázattal járhatnak. Az elmúlt időszak egy nagy port felvert ügye kapcsán sokakban felmerülhet a kérdés, hogy létezik-e egyáltalán olyan vásárlásösztönző akció, ami nem fenyeget akár a várt profitnál nagyobb értékű büntetéssel. A Pepsi ügyben kiszabott nagyon magas, 40 milliós bírság arra ösztönözheti az érintetteket, hogy kampányaik kialakításakor megtalálják a szabályoknak megfelelő eszközöket, ami érdekében külső szakértőt is érdemes bevonni.

Tovább

Új szabályozás: független szakértő bevonásával csökkenthető a reklámbírságok összege

Enyhítő körülmény a fogyasztóvédelmi típusú eljárásokban, ha a vállalkozás a megfelelés szándékával külső szakértővel egyeztetve alakította ki kereskedelmi gyakorlatát.

Tovább

1-2 éven belül szigorúbb szankciókra számíthatnak a tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytató webes szolgáltatók is

Május 25-én látott napvilágot az Európai Bizottság e-kereskedelemmel foglalkozó intézkedéscsomagja. A csomag egyik eleme egy ajánlás, amely a termékek és szolgáltatások összehasonlítását lehetővé tevő weboldalak (összehasonlító eszközök) jogszerű és etikus működésének pontosított feltételeit foglalja össze. A csomagban közzétett rendeletek 1-2 éven belül életbe lépnek, és ezután sokkal szigorúbban szankcionálják majd a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat – évek óta tiltott – megsértését az összehasonlítással foglalkozó szolgáltatóknál is.

Tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztaverseny.blog.hu/api/trackback/id/tr3110012602
süti beállítások módosítása